torsdag 24 november 2011

Majoriteten vill att han avgår - men var är alternativen?

Jag läser i Aftonbladet att en majoritet av S-väljarna INTE tror att Håkan Juholt kan leda Socialdemokraterna till seger i valet 2014, att han bör avgå.

Jag röstade själv på S, men jag är tveksam till att det finns några alternativ av kvalitet att efterträda honom - för var ska vi hitta någon med bättre eller åtminstone likvärdiga retoriska kunskaper att prata om den socialdemokratiska politiken?

Jag tror det kan vara svårt att hitta någon bättre talare och debattör.

Mer om S och Juholt:
* ”Ja, ja, jag blir omvald” (AB)
* (S)tödet allt svagare (AB)
* Ny bottennotering för S (Expressen)
* Juholt: Jag kommer leda S i valet 2014 (SvD)
* Socialdemokraternas förklaring är ihålig (Expressen)
* ”Uttalandet gestaltar partiets kris” (SvD)
* Räkna inte med annat än fortsatt krypskytte (SvD)

/Tibbe

1 kommentar:

  1. Inte skall Håkan Juholt avgå bara för att moderata medier beordras skriva strunt varje dag, alla vet ju dessutom att deras mätningar är ren manipulation. Reinfeldt gömmer sig och inte ett ljud står om denne skygge och tunghäftade man. Sverige kokar av hat, avsky och ilska mot denne så opportunistisk moderatledare. Ingenting kan få oss att byta en S-ledare som är av enormt bra kvalitet och modig i förhållande till ynkryggen som gömmer sig hela tiden.

    SvaraRadera