tisdag 13 september 2011

Domen mot herr Barnprogramledare

Igår kom domen mot den f.d. barnprogramledaren. Det blev 1500 spänn i dagsböter för ringa narkotikabrott. Plus 500 spänn att betala till brottsofferfonden.

Men - i slutänden har det kostat honom betydligt mer. Han har förlorat arbeten och uppdrag, hans förtroende finns inte kvar, JAG har i alla fall inget förtroende för honom. JAG vill inte se honom som programledare i program mina barn tittar på.

Men, har inte alla rätt att begå misstag och få en chans till?

Ja - men det beror på vad man gör. Åker man fast för fortkörning eller får en kontrollavgift att betala för att man parketet för nära ett övergångsställ, OK. Men narkotikabrott, NEJ.

När man arbeter med/för barn ska man vara ett föredöme. Och det är man inte om man pysslar med droger. Anledningarna till en fortkörning eller felparkering kan vara många. Men att medvetet sitta och trycka i sig knark något helt annat.

Så, herr Barnprogramledare, du har sonat ditt brott när böterna är betalda, men ska du vinna tillbaka mitt förtroende får du arbeta hårt. MYCKET hårt. Och visa dig inte i TV inför mina barn förrän du är klar med det arbetet.

/Tibbe


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar