måndag 12 september 2011

Imorgon drar det igång

Imorgon händer det. Det som många av oss väntat på sedan i april.

Jag pratar inte om älgjakt, kick-off i företaget, byte till vinterdäck eller något som har att göra med start av inköp av julklappar.

Det jag pratar om är betydligt viktigare än så - Elitserien i ishocky drar igång igen och jag kommer att sitta bänkad i TV-soffan framför Canal Plus och se den första matchen mellan Frölunda och Växjö.

Visst, det kommer att kännas bittert med Stefan Livs tragiska bortgång i bakhuvudet och att spelare, ledare, domare och övriga funktionärer kommer att bära sorgeband (vilket i sig är en väldigt fin gest), men det känns ändå skönt att säsongen drar igång igen och att HV71, Stefan Livs klubb, verkligen hedrar honom på ett fint sätt genom att alla spelare bär hans tröjnummer.

Vilket lag jag håller på i Elitserien? Luleå Hockey såklart. För mig finns inga alternativ eftersom jag är uppvuxen i Norrbotten och har detta med mig i själ och hjärta.

/Tibbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar