söndag 11 december 2011

Årets Nobelfest

Då har årets Nobelfest gått av stapeln och inte fick man pris i år heller, jag blev inte ens bjuden på vare sig prisutdelning eller party och lika glad är jag för det, jag har det så lugnt och skönt här hemma i min soffa.

Och att Tranströmer fick Nobelpriset i litteratur - det tycker jag var helt och hållet rätt. Inte bara för att det var på tiden att en svensk fick pris utan även för att han förtjänade det.

Läs mer här:
* Tranströmer tjuvkikade på förrätten (AB)
* ”Han är oerhört rörd” (AB)
* Nobel favorit i repris (AB)
* Färgchock på Nobelfesten (AB)
* ”Nästa år får du komma – kanske” (AB)
* Tranströmer centrum för hyllningarna (AB)
* Filippa Reinfeldts Nobelåtervinning (Expressen)
* Stort jubel när Tomas Tranströmer tog emot Nobelpriset i litteratur (Expressen)
* Här sparkar den kungliga bebisen (Expressen)
* Så ska kungafamiljen sitta på Nobelfesten (Expressen)
* Nobels släkting kritisk mot norska kommittén (Expressen)
* Här får de Nobels fredspris (Expressen)
* Se samtliga pristagarna (Svenska Dagbladet)
* Förberedelser in i det sista (Svenska Dagbladet)
* Följ hela Nobelfesten (Svenska Dagbladet)
* Ickevåldskamp ledde till fredspris (Svenska Dagbladet)



/Tibbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar