måndag 19 december 2011

Söka jobb som arbetsförmedlare

Jag sitter och funderar på det tragiska som hänt i Trollhättan med SAAB:s konkursansökan som godkänts av tingsrätten i Vänersborg. Jag tänker på alla stackare med stor kompetens som nu blir av med sina arbeten och nu får köa på arbetsförmedlingen i en stad där det kommer att saknas jobb - bara för att just SAAB gått i konkurs.

Det enda arbete som kommer att finnas att söka är väl jobbet som arbetsförmedlare - för det kommer nog att bli efterfrågan på just arbetsförmedlare i Trollhättans kommun och i övriga regionen kring denna stad.

Man kanske skulle söka jobbet som arbetsförmedlare där - enda nackdelen blir väl att det blir svårt att lösa sina arbetsuppgifter för just arbetsförmedlarna där.

Läs mer:
Muller begär Saab i konkurs (AB)
Nu behöver Trollhättan hjälp (AB)
”Svartaste dagen i min karriär” (AB)
Regeringen lät Saab gå under (AB)
”Nu äter de väl tårta i Detroit” (AB)
Saab-krisen på 30 sekunder (AB)
Muller: "Jag är förtvivlad och rasande" (SVT)
Saab begärs i konkurs (GT/Expressen)
Fredrik Reinfeldt: Prövning av den svenska modellen (GT/Expressen)
Tusentals riskerar förlora jobben (GT/Expressen)
Saab-anställde Fredrik: "En jävla julklapp" (GT/Expressen)
"Svartaste dagen i min karriär" (GT/Expressen)
"Maud Olofsson hade kunnat rädda Saab" (GT/Expressen)
Muller: Den svartaste dagen i min karriär (Svenska Dagbladet)







/Tibbe

1 kommentar:

  1. Sök jobbet om Du bor i Trollhättan med omnejd tycker jag. Annars tvingas de väl rekrytera någon stockholmare till jobbet...

    SvaraRadera