torsdag 22 december 2011

Glad över att inte jobba på Carema

Jag läser i Aftonbladet och Expressen att det åter igen blåser om vårdföretaget Carema då det nu kommit ut att företaget har ett eget "sällskapsspel" som manar personalen att spara, spara och spara mer på saker där kostnaderna REDAN ligger under det normala.

Så sjukt. Jag är glad att jag inte jobbar på Carema och jag tycker synd om de som jobbar där. Men mest synd tycker jag om de gamla som är under Caremas vård. Det är dock inte personalen på Caremas fel, utan snarare ägarna och cheferna på detta företag.





Tibbe

1 kommentar:

  1. Du behöver inte alls lägga din energi på att tycka synd om oss som arbetar åt Carema! Även jag har spelat Carema spelet, ett mycket bra sätt att reflektera över vårt arbete, handlar inte så mycket om att spara pengar snarare bemötande, etik och moral. Och jag skulle gärna vilja veta vilket kommunalt drivet äldreboende som INTE behöver spara in på något, ha säger jag bara!
    Jag trivs bra på min arbetsplats, är stolt över mitt arbete och våra boende har det mycket bra. Vi har fått otroligt mycket stöd från boende och närstående som absolut inte känner igen sig i det media rapporterar om!

    SvaraRadera