onsdag 21 december 2011

Vilken julvecka!

Oj, vilken vecka så här precis före jul. Många nyheter att läsa, bearbeta och tänka igenom och smälta ner i sinnet.

En av sakerna vi fått veta, det mest oviktiga, är vilken sexuell läggning Kajsa Bergqvist har. Okej, jag bryr mig inte särskilt mycket egentligen, hon får för min del dejta och vara tillsammans med precis vem hon vill, bara hon är lycklig.

Och så har de svenska journalisterna som gripits och åtalats i Etiopien dömts för terrorbrott och för att ha olagligt tagit sig in i landet. Domen väntas inom kort. Detta kan vi lösa om i både Aftonbladet och i Expressen. Fler artiklar om detta: ETT - TVÅ - TRE - FYRA - FEM - SEX

Vidare har vi kunnat läsa att Mattias Flink blir fri år 2014 efter att ha fått sitt livstidsstraff för morden i Falun 1994 tidsbestämt. Mamman till ett av offren är besviken på detta, och det har jag full förståelse för.

Och de fejkade kungabilderna får vi inte glömma. Oj, oj. Låt nu kungen vara ifred ett tag och gå på klubb, någon form av belöning ska man ju ha när man är KUNG. Och på tal om statschefer och andra ledare har Nordkoreas Kim Jong-Il gått och dött på kuppen.

Hoppas att nyhetsflödet avtar lite resten av veckan, för nu vill jag fira jul.



Tibbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar