måndag 17 oktober 2011

Mitt brev till jultomten

Kära Jultomten!

Jag vet inte om du finns men jag har inte gett upp hoppet ännu. Jag vill i alla fall tro att du finns. Hellre det än på någon gud, för om han fanns så skulle det finnas bara en enda religion och så många olika. Det skapar bara krig och terror att tro på en gud.

Jag är 35 år gammal, det kanske jag bör lägga till. Men det gör att jag har lite erfarenhet av livet och då kanske du förstår varför jag tror mer på dig än på gud.

Vad jag dock inte fått kläm på är vart tusan du bor. En del säger Nordpolen, andra säger Finland och några att du inte finns. Men jag hoppas att du kommer på julafton i alla fall, eller att du skickar någon av dina SMÅ jultomtar.

Vi kommer att ställa fram gröten som vanligt (den blir alltid uppäten vare sig du finns eller inte, är det inte du som äter upp julgröten så är det kanske grannens katt).

Min önskelista denna jul är:

* En röd gubbe som inte fuskar (tänkte inte på dig utan på en annan röd gubbe som heter Håkan).

* En elektrisk tandborste. Jag har blivit så lat på sistone.

* En bakmaskin (jag hade inte intresse för att baka när den blev årets julklapp).

* En ko och en höna. Mjölk och ägg är så jobbigt att bära hem från affären.

* Några aktier i Lundin Petroleum. Carl Bildt är ju involverad, då borde det vara bra att ha.

Tack på förhand.

/Tibbe

(Sätt gärna ett mynt eller två i kaffekassan när du ändå är här, om du gillar det jag skriver och vill uppmuntra mig till att skriva mer. Det gör du i högerspalten på bloggen, på DONATE-knappen.)

*****

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar