måndag 10 oktober 2011

Vi behöver någon utan lik i garderoben

Om Håkan Juholt nu ska försöka göra en pudel, då bör dennna pudel sätta svansen mellan benen och kliva undan, så att någon annan kan ta över partiledarposten hos Socialdemokraterna.

Jag är själv medlem i partiet och tycker att det nu har gått för långt med alla skandaler på riksnivå. Först Monas toblerone och nu Håkans bidrag. Vi behöver någon som inte har några lik alls gömda i garderoben.

Och vill han inte avgå, eller om han inte blir avsatt efter detta, så ser jag bara en enda utväg för mig själv - att gå ur partiet. För jag SKÄMS idag över att vara sossse. Eller kanske inte för att vara sosse - men för mina ledare i toppen av partiet. Det är pinsamt att säga offentligt nu att man är medlem i Socialdemokraterna.

För övrigt tycker jag att Åsa Romson (MP) gjorde en fruktansvärt bra insats i gårdagens debatt i SVT:s "Agenda" - en debatt som mitt eget löjliga parti avstod för att man inte ville sitta i samma del av sandlådan som Jimmie Åkesson (SD) och dela hink och spade i tron att man skulle anklagas för att bo i samma sandslott som Jimmie.

Tack för ordet.

/Tibbe

2 kommentarer: